حياة جديدة

هذا يوم فيه أنار افق الفضل وظهر القيوم وبيبده رحيقه المختوم

ادعولي 14 سبتمبر

Filed under: البهائية — sophy19 @ 21:25

Baha'i symbols

زي منتم عارفين اني سأتزوج قريبا جدا ان شاء الله من شاب يعيش في اخر البلاد و المفروض اني حسافر معاه بعد الزفاف بس عندي مشكلة و مش عارفه اعمل ايه ؟؟

الوقتي انا طبعا علشان اسافر عاوزة فيزا و بالتالي روحت علشان اعمل الفيزا علشان اسافر معاه و الكلام ده من اول لما اتخطبت و انا بقدم علي الفيزا سألتهم و كلي أمل .. حاخد الفيزا امتي ان شاء الله قالولي من أربعة الي ستة اشهر و قابلة للمد .. فطبعا صدمت لاني بهائية الديانة و في التشريع البهائي ان الخطوبة لابد و ان تكون 95 يوم فقط و بالتالي مش حقدر أسافر و خايفه اوي ان الفيزا بتاعتي تترفض لان الدول الاجنبية مش بتعطي الفيزا لاي حد بالساهل .. بس أنا أملي في ربنا كبير و واثقه في الله انه حيعمل لي الخير و انا دايما بدعي لله انه يعمل الخير للجميع و كمان يعطي كل انسان اللي نفسة فيه .. أرجوكم ادعولي ربنا يكمل فرحتي و أقدر أسافر مع شريك حياتي .. و أقدر بعد كده احكلكم عن الحياة الجديدة

 

9 Responses to “ادعولي”

  1. Smile Rose Says:

    قولى يارب وربنا يفتح ليكى طاقة القدر وان شاء الله تشافرى وتتهنى مع عريسك

  2. sophy19 Says:

    بقول يارب دايما .. مليش غير الله يساعدني .. و يخاف عليا و انا متأكده انه حيعمل لي و للجميع الخير ان شاء الله و انا راضية و الحمد لله بأي شئ .. بس انتي ادعيلي يا اسمايل روز

  3. fosho Says:

    بندعي لك من كل قلوبنا ويارب تسافري بالسلامة ……….موش عشان حاجة ده بس عشان نعرف باقي الحياة السعيدة . هاها

  4. sophy19 Says:

    ايوة بجد ادعولي يا فوشو علشان ربنا يسهل و تكمل فرحتي و اسافر مع شريك حياتي و اعرف انا كمان الحياة الجديدة

  5. Farag Says:

    Congratulations! Alf Alf Mabrook ala el ghtoba
    You should share it not only due to its importance but also to give us more strength and power and enable us to work with greater momentum everyday!
    Joining anywhere poses always a new challenge not only in terms of climate, rules and regulations of the place one would be living but alongside enriches our experience in terms of our career building, mingling with different people and definitely it goes without saying a golden opportunity i.e. the opportunity to be of Service to our beloved faith!
    All the very best in your Endeavour’s

  6. ميران Says:

    يارب تطلع الفيزا وتسافري أنتي وعريسك بالسلامة

  7. sophy19 Says:

    يارب يارب يارب يا ميران بجد ادعيلي

  8. ندعي لك من قلوبنا ياحبيبتنا بان يوفقك الله في الحصول على الفيزا واعرفي دائما ان كل مايريده الله لك هو الخير بعينه فكوني على ثقه من قضاء الله وانشاء الله يكون ما تتمنيه

  9. ما تقلقيش الايام بتعدى
    لكن دى تجربة تخليكي انت وخطيبك تعرفوا وتقدروا معنى انكم سويا وان الفراق شئ صعب جدا
    بالتالى اذا حدثتك بينكم اى مشكلة تتذكروا كم كان الوضع صعبا عندما كنتم كل واحد في بلد بالتالى تقدروا السعادة بانكم سويا
    بعض الفتيات والفتيان اسهل شئ عندهم انهم يلموا هدومهم ويسيبوا البيت عند مواجهة اى مشكلة ولو تافهة
    هذا لأنهم لم يذوقوا مرارة الفراق والبعد

    استبشري وابتهجى دائما وربنا يسهل ويفتحلك الابواب


أضف تعليقاً

